شما به فراهم كننده سرويس 24 ساعته بروك اعتماد كرديد!

مشاهده دستاوردهای جهاد دانشگاهی باعث ایجاد احساس غرور می‌شود

مشاهده دستاوردهای جهاد دانشگاهی باعث ایجاد احساس غرور می‌شود

رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس با اشاره به نمایشگاه دستاوردها و توانمندی‌های جهاد دانشگاهی ۱۴۰۰ و با بیان اینکه باید به توانایی‌ها و دستاوردهای داخلی کشور باور داشته باشیم، گفت: دستاوردهای جهاد دانشگاهی قابل اعتنا است و باید به کار گرفته شود. نیازهایی در کشور وجود دارد که خوب است از ظرفیت‌های جهاد دانشگاهی برای این نیازها استفاده و در این راستا اقدام شود و از سوی دیگر باید باور داشته باشیم که این ظرفیت‌ها راه حل برون رفت مشکلات است.

سمیه رفیعی در حاشیه بازدید خود از نمایشگاه دستاوردها و توانمندی‌های جهاد دانشگاهی ۱۴۰۰ که در محل دائمی نمایشگاه‌های بوستان گفت‌وگو برگزار می‌شود در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: مشاهده دستاوردهای جهاد دانشگاهی در سپهر فناوری و در تمام حوزه ها منجر به ایجاد احساس غرور می‌شود چراکه باور به توانستن را می‌توان به صورت مجسم مشاهده کرد.
وی با بیان اینکه اگر فضا در اختیار جوانان اندیشمند ما قرار گیرد می‌تواند منجر به ایجاد راه حل هایی برای برون رفت از مشکلات کشور شود، بر لزوم تسهیل در صدور مجوز برای اجرای برخی از دستاوردها تاکید کرد و گفت: وقتی می‌دانیم راه حل ها وجود دارد باید ورود این راه حل ها را به عرصه های تصمیم گیری تسهیل کنیم نه اینکه برای یک محصول چند سال در گیر و دار مجوزها بمانیم و این امر بسیار حائز اهمیت است. درواقع فرآیند اجرایی شدن اینها را باید ساده‌تر کنیم و برایشان انشالله قدم مثبتی بر خواهیم داشت.
رفیعی در بخش دیگر سخنان خود به آلودگی هوای تهران نیز اشاره کرد و گفت: دیروز در راستای بحث آلودگی هوای تهران جلسه‌ای اندیشه ورزانه با حضور فعالان عرصه دانش بنیان و مسئولین شهری شهر تهران برگزار کردیم. این جلسه دو بخش داشت که یک بخش آن به مباحث مطالعاتی معطوف می‌شد. اساتید دانشگاه‌ها معتقد بودند که برای مثال مطابق با مطالعات، حجم بیشتر آلودگی هوای تهران به ذرات pm2.5 باز می‌گردد اما راه حل هایی که برای آن بودجه اختصاص داده شده و سرمایه گذاری می‌شود در راستای آلاینده‌های گازی است. من آنجا هم گفتم که مبنای مطالعات ما با مبنای تصمیم گیری هایمان متفاوت است و از این رو نمی‌توانیم به خروجی برسیم. درواقع وجود مراکزی نظیر جهاد دانشگاهی می‌تواند این خلاء را پر می‌کند و این اتفاق مهمی است.
رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس معتقد است که بحث آلودگی هوای تهران از جمله مباحثی است که  فراکسیون محیط زیست مجلس یازدهم همواره به آن ورود کرده است.
وی افزود: در فراکسیون محیط زیست از موضوعاتی که مداوم به آن ورود و نظارت کارشناسانه داشته‌ایم و در عین حال به نتایج خوبی هم رسیده ایم بحث آلودگی هوا بوده است. درواقع هیچ گاه شاهد این نبوده‌ایم که هر سه قوه به این مساله ورود کنند، حال آنکه اکنون قوه قضائیه، مجلس و دولت به مساله آلودگی هوا ورود کرده و برای آن کارگروه‌های متعددی برگزار می‌شود. این امر صرفا با پیگیری های جدی فراکسیون محیط زیست مجلس یازدهم اتفاق افتاده است.

نظر بدهيد

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اینستاگرام

قادر به برقراري ارتباط با اينستاگرام نيست.

بایگانی

فیلدهای نمایش داده شده را انتخاب کنید. دیگران مخفی خواهند شد. برای تنظیم مجدد سفارش ، بکشید و رها کنید.
  • عکس
  • شناسه محصول
  • امتیاز
  • قیمت
  • در انبار
  • موجودی
  • افزودن به سبد خرید
  • توضیحات
  • محتوا
  • عرض
  • اندازه
  • تنظیمات بیشتر
Click outside to hide the comparison bar
مقایسه